Monday, April 6, 2009

Mengenal Si Pendusta al-Quran

Sekiranya pihak orientalis bersusah payah, berusaha keras mencari ilmu, menambah pengetahuan dengan tujuan menyerang Islam, maka wajar juga bagi kita untuk mengenal dan mengkaji strategi mereka. Tujuannya adalah bagi mempertahankan Islam, membatalkan misi yang hampir berjaya ini dan sebagai penunjuk jalan untuk mereka kembali kepada kebenaran. Bagi mengenal mereka, perlulah kita menyusur di dalam sirah, melihat bahawa golongan yang sering membuat tuduhan-tuduhan tersebut kembali kepada dua golongan utama. Golongan pertama dinamakan Musyrikin, manakala yang kedua pula ialah Muslim yang tewas kerana terpedaya.

Golongan Pertama iaitu Musyrikin adalah kesatuan golongan kufar dalam menentang Islam. Syariat Islam yang tegas dan mementingkan hak semua bangsa dan umat amat digeruni oleh musuh Islam. Syariat ini membataskan mereka membuat perkara-perkara yang merosakkan jiwa bagi memuaskan nafsu dunia yang tidak berkesudahan. Oleh itu muncullah golongan seperti Orientalis, Kristianisasi dan Atheis serta pemimpin negara yang memberi sokongan terhadap usaha untuk membuat kekacauan ini.

Golongan yang terbesar dalam menyumbang kepada kekacauan ini ialah golongan Orientalis. Golongan ini bukan sahaja bertindak dengan misi sendiri malahan menguasai dunia di sekelilingnya. Kristianisasi biarpun nampak kukuh di bawah pimpinan dan kekuasaan gereja hakikatnya tunduk dengan mereka. Segala perancangan yang diatur oleh barisan Kristian, terlebih dahulu disahkan oleh golongan yang menamakan diri mereka sebagai ilmuan Barat iaitu sebahagiannya dipelopori oleh puak Yahudi ini.

Orientalisme boleh didefinisikan sebagai pengkajian masalah-masalah ketimuran. Istilah orient ini sebenarnya berasal daripada bahasa Perancis yang membawa makna timur atau bersifat ketimuran. Isme pula bermaksud ajaran, fahaman, sikap dan cita-cita. Pembahagian di dalamnya pula dikenal melalui bidang yang dijuruskan. Sebagai contoh keahlian mengikut kajian di bahagian wilayah timur, metodologi dalam mempelajari masalah ketimuran dan ideologi terhadap masalah ketimuran itu, khususnya dunia Islam. Kandungan pengkajian termasuklah sastera, agama, sejarah, adat istiadat dan ilmu-ilmu mengenai kawasan timur.

Golongan kedua pula ialah tentera halus orientalis iaitu Muslim yang tewas kerana terpedaya. Perbincangan mengenai barat dijadikan kiblat ilmu masa kini sudah lama diakui dan diiktiraf di mata dunia. Barat kini menjadi tempat simpanan segala khazanah ilmu. Semua rujukan dalam perkara apa sekali pun boleh diambil daripada barat. Pelajar-pelajar yang beragama Islam digalakkan mendalami ilmu dan memetik hasil pemikiran Islam di barat biarpun tanah Arab itu tempat benihnya ditanam.

Lalu, muncullah golongan yang mendokong atas nama orientalis yang bertopengkan perjuangan Islam. Pemikiran-pemikiran yang menolak wahyu dan sunah, mengtafsir al-Quran mengikut logik akal dan membebaskan ketetapan-ketepatan Islam mengikut semahunya serta memperjuangkan hak kononnya atas dasar keadilan. Islam Liberal, Anti Hadith, Sisters in Islam dan banyak lagi antara tentera orientalis yang dihantar khusus tanpa bayaran untuk menunaikan misi mereka menghancurkan Islam. Puak kuffar hampir berjaya, namun kuasa Allah s.w.t. menandingi segalanya. Kebenaran tetap tersingkap kerana janji Allah untuk memelihara al-Quran sudah terpatri di kalam-Nya sendiri.

No comments:

Post a Comment